מבשלות בירה ישראל מוציאה גרסא חדשה לטובורג Red; גרסא שנוצרה כאן, בישראל, על ידי ענת מאיר – הברומייסטר של מב"י – ועל ידי הצוות שלה כאן בארץ, בשיתוף קרלסברג דנמרק
להלכה, מב"י היא יצרן של בירות ומותגים בינלאומיים. טובורג, קרלסברג וסטלה ארטואה הם רק חלק מהמותגים שהיא מייצרת בישראל או מביאה לכאן. בניגוד למתחרה הגדולה שלה – טמפו – היא לא מייצרת מוצרים או מותגים ישראליים.

אבל מתחת לשטח, גם מב"י מבינה – והאמת שכבר הבינה לפני זמן רב מאוד – שבישראל כמו בישראל, לקהל יש טעם אחר משל קהל שותי הבירה של קופנהגן או בריסל. אם רוצים להצליח כאן בלי לייצר מותג ישראלי – חייבים לעשות התאמות לבירה.
במצגת ארוכה למדי, הראתה רינת רוטקובסקי, מנהלת שיווק תחום "טובורג" ישראל, גם איך בכל העולם יצרנים גדולים מייצרים מותגי בירה ארטיזנליים. זו המגמה וזה משהו שגם השותפים של מב"י בחו"ל מבינים: לדוגמא, קרלסברג מייצרת את בירות Jacobs ובירות עונתיות ומנסה בכך להשאיר את חובבי הבירה הכבדים "אצלה בבית", בעוד שסטלה ארטואה מייצרת סל מוצרים מגוון כדי להצליח בשוק הבריטי ואחרים.
טובורג RED היא המותג הכי ישראלי של מב"י. בירה שכמעט אי אפשר למצוא מחוץ לגבולות ישראל. למעשה, הבירה הייתה פעם בדנמרק, אבל היום היא נחלת הישראלים בלבד; מתחרה בצבע ובטעם ל'גולדסטאר' של טמפו. זה לא סוד – גם לפי המצגת של רוטקובסקי – שעם הטובורג האדומה, מב"י מכוונת לגולדסטאר וכוונתה להמשיך ולהתמודד עם מובילת השוק גם בעתיד.
מבחינה טכנית, השינוי שענת מאיר הכניסה לבירה היא תוספת של אחוזים – קטנים – של cara-amber של ויירמן: לתת, שהיצרן עצמו מכוון ליצירת קצת יותר גוף ויציבות טעמים. לא נעשו שינויים במרכיבים אחרים. אבל המהלך הנוכחי של מב"י משקף עוד יותר שינוי מחשבתי-תפיסתי שלוקח אותה צעד קטנטן קדימה, לכיוון של מותג ישראל. הטובורג RED היא בהחלט לאגר כהה יותר ובירה עשירה יותר בטעמיה, קצת יותר 'מלאה' ומעט יותר מתקתקה. Rich Taste? Richer, בהחלט כן.
מחיר מומלץ לצרכן לשישיית בקבוקים 330 מ"ל – 40-45 ₪. המהלך מלווה גם בשינוי תווית והשקת כוס חדשה.