AB Inbev וגרופו מודלו הגיעו ככל הנראה להסדר שיאפשר את מכירת ענקית הבירה המקסיקנית לאינבוו. המודל ישאיר את מכירות קורונה בארה"ב בידי קראון, אבל מה יהא על שאר העולם?
"העסקה בין גרופו מודלו ואינבוו הייתה תמיד בדבר מקסיקו, והפיכת קורונה למותג עולמי גדול עוד יותר", אומרת ההצעה שהניחו היום אנשי שתי ענקיות הבירה לפתחו של משרד המשפטים האמריקני. בגדול, העסקה אומרת שגרופו מודלו תמכור לקונסטליישן – ענקית המשקאות האמריקאית – את 50% האחוזים שלה ב- Crown Imports, החברה שייבאה ושיווקה את קורונה בארה"ב, ואת המבשלה הענקית של גרופו במקסיקו, בקרבת הגבול עם טקסס. זכויות ההפצה בארצות הברית של הבירה המקסיקנית – המותג השלישי בעולם מבחינת מכירות, אחרי BUD ו- BUD Light – ישארו בידי קראון. כך, מקווים אנשי תאגידי הענק, תתאפשר מכירתה הסופית של גרופו מודלו לאנהיוזר-בוש אינבוו, שתעסוק בייצור הבירה ובשיווק שלה ביתר חלקי העולם.

כזכור, העסקה למכירת קורונה עצמה פורסמה ב- 2012, אלא שהתנגדויות משפטיות שונות וענייני מונופולים דחו את יישום העסקה.
לישראל מיובאת קורונה על ידי תימקו בירה. הבירה של אינבוו – לף, סטלה ארטואה, הוגרגן, סקול ואחרות – מיוצגות בארץ על ידי מב"י – קרלסברג ישראל ו- IBBL.