לא, החברה הישראלית – הנסחרת בבורסה – לא עושה עניין מכ"ט בנובמבר 2012, אלא מהאיסור שהוטל בבריטניה על שידור תשדיר שלה. ולא, זה לא קשור לאלכוהול
בוודאי שזה לא קשור לאלכוהול: סודהסטרים מייצרת ומוכרת מכלי גז CO2 למיגוז עצמי של משקאות קלים בבית ובמשרד. העסק הוא אחד מהעסקים הישראלים היותר מצליחים, עם נציגויות בכל העולם.
לפני כמה שבועות – בתחילת נובמבר בערך – יצאה החברה בקמפיין עולמי תחת הסיסמא "Set the Bubbles Free". הרעיון פשוט, אומרת סודהסטרים: אם אתם אוהבים את הבועות שלכם – שחררו אותן.
תשדיר הפרסומת – ראו למטה – אושר לשידור בארצות הברית, ונפסל בבריטניה. למה? בגלל שהרעיון בו מנוגד לאחד הסעיפים בתקנון השידור הבריטי: “its visual treatment denigrated other soft drinks”, אמרו שועי ה- Clearcast, הגוף שמתפקד על תקן הרשות השניה שלנו, לאישורי פרסומת. מה שהולך בארצות הברית על תקן של תחרות בריאה, מפריע כנראה ל- British sense of fair play.
במחאה על הפסילה, העלו השבוע אנשי סודהסטרים תשדיר מחאה שרובו ככולו מציג מסך שחור. בסיומו, הצופים מוזמנים לצפות בתשדיר הפסול, ישירות ביוטיוב, או בסריקת QR מהמסך. התשדיר עלה בזמן פריים טיים, בשידור תוכנית הטלוויזיה הפופולרית I'm a Celebrity – Get Me Out of Here.
זאת אמנם לא הפעם הראשונה שבה חברה מכוונת באמצעות הטלוויזיה אל ספוט אחר, שאותו היא מריצה באינטרנט. מה שיפה כאן הוא כמובן המחאה, שהחברה מקווה לחזק באמצעותה את המסר החבוי בתשדיר הפסול: אתם לא רק חוסכים 2000 בקבוקים בשנה – אתם גם יכולים לדפוק את מי שמשתיקים אותנו…