יין לפסח 2024: מגמת השנה

יין לפסח - אילוסטרציה

גוגל טרנדס הוא כלי לא רע בכלל לניבוי מידת העניין של ישראלים (ובכלל) בנושאים שונים, בין השאר ביין. האם מצב הרוח הלאומי שלנו ישפיע על מכירות היין השנה? כיצד נראים הדברים, כעשרה ימים לפני החג?

ראשית – הינה גרף החיפושים מהשנים האחרונות. כחול הוא חיפוש הביטוי "יין לפסח". באדום – המילה 'יין'.

Screenshot 2024-04-09 at 14-25-48 Google Trends

הדבר הבולט הראשון הוא שבשנים האחרונות קיימת עלייה יפה במידת העניין שלנו, הישראלים, ביין, באופן כללי. שנת 2023 הייתה אמורה להיות שנה לא רעה מבחינת הענף כולו, וממה שאני מבין ושומע, הדברים היו בהחלט כאלה: הפיק בחיפוש בסביבות פסח שנה שעברה היה מרשים מאוד, וגם זה שלפני ראש השנה של 2023. אפשר כמובן לראות את הצלילה הנוראית של ה- 7-8 באוקטובר, אבל גם את העלייה שלאחריה. שווה לשים לב לכך שרמת החיפושים בראש השנה האחרון הייתה שווה לזו של פסח 2022, וייתכן מאוד דבר זה מנבא משהו גם לגבי השנה.

חיפוש 'יין לפסח' בערב החג ולפניו

להערכתי אנחנו נמצאים בשנה טובה מבחינת העניין – והמכירות. הירידה בחיפוש של הימים האחרונים בחיפוש אחרי 'יין' היא ירידה מוכרת: בכל שנה אפשר לראות שעיקר העניין הוא ממש בשבוע של החג, בעוד שכמה ימים לפניו יש חיפושים – ככל הנראה של מי שמקדימים קניות (רובן בוודאי בחנויות מקוונות) או מעוניינים למצוא יינות 'טובים' – ירידה במידת העניין ואז 'פיק'. הסיבה שבגללה אני חושב שעשויה להיות שנה "טובה", היא כיון שהפיק שעברנו עכשיו שווה בגובהו לזה של ראש השנה. היום ממש אנחנו רואים את העליה הצפויה בחיפוש אחרי 'יין לפסח', כך שאני חושב שהפיק שראינו הוא אותו 'פיק מקדים'. אם מדובר בפיק של פסח, שהקדים, אזי אנחנו בבעיה.

מכירות? קד"ם?

גוגל יכול בהחלט לעזור למי שרוצים למקסם את הפנייה שלהם לרוכשי היין; אונליין ובחנויות brick and mortar. מי שעיקר המכירה שלהם היא מכירה מקוונת, כבר די הפסידו את הקרב, השנה. מצד שני, אם אתם מוכרים יין בנקודות מכירה 'פיזיות', שווה בהחלט להגביר ממש עכשיו את מאמצי התוכן והפרסום.

 

 

 

צילום בקבוק Armands Brants באתר Unsplash

צילום הבחורה: Guilherme Stecanella באתר Unsplash