גאלו, היקב המשפחתי הגדול בעולם, פרסם את תוצאות סקר הרגלי צריכת היין השנתי שלו – ויש מה לקרוא
הסקר – שכמותו מתחייבת גאלו – כאחת ממובילות השוק בארה"ב – לערוך מדי שנה – מלמד על הרגלי שתיית היין של הצרכן האמריקאי, אבל הנסיון מראה שהרבה מאוד מתוך זה מגיע גם לצרכן הישראלי; במיוחד לצרכן הישראלי הצעיר. הסוקרים הציבו סדרה של שאלות בפני 1,001 צרכני יין ותוצאות הסקר מעניינות, בעיקר בקרב צרכני יין צעירים, בני 25 עד 40.
ככלל, הסקר של גאלו מלמד שהאמריקאים פתוחים הרבה יותר כיום בפני הקונספט של יין כמשקה 'יום יומי' (במקום או בנוסף על בירה). הם שותים יין תוך רצון להתנסות בטעמים חדשים וכוונה לנסות שילובים שונים והזדמנויות צריכה משתנות. מצד שני, המעורבות הגדלה של הצרכן האמריקאי במה שהוא צורך, וההבנה שלו במשקה, מעלה בפני היקבים את הצורך להתאים את המוצר שלהם יותר ויותר לטעם הצרכן, ולא להציב בניו מוצר "מוגמר".
כל אחד – מבקר יין
בקרב בני 25-40 ישנה נטיה גדלה והולכת לפנות למדיה החברתית כדי לקבל חוות דעת ולשמוע לע חוויות של אחרים, שקשורות ביין. למעלה מ- 54% מהנשאלים (שאלוני אימייל למי שמגדירים עצמם כשותי יין) אמרו שהם משתתפים בשיחות שונות שקשורות ביין ברשתות חברתיות, ו- 49% אמרו שהם משתפים תמונות וחוויות שקשורות ביין. ועם זאת שכל אחד כיום יש לו דעה, בה הוא יכול לשתף אחרים באמצעות הרשתות החברתיות, הקהל עדיין מחפש מידע ברשת וכמעט 49% מהצעירים אמרו שהם מעריכים את דעותיהם של בלוגרים בתחום.
מתוק ומבעבע באופנה
כאשר נשאלו מהם היינות העדיפים עליהם, מוסקטו ושמפניה (מבעבעים; ארה"ב לא לגמרי 'מקפידה' בנושא) היו בחירות פופולריות בקרב הצעירים יותר. למעשה, יש סיכוי גדול פי שניים בקרב בני 40 ומטה לצריכת מוסקטו, מאשר כל זן אחר (22% לעומת 11%, לגבי כל אחד מ- 26 זנים שונים עליהם נשאלו). רק 10% מהנשאלים המבוגרים יותר יעדיפו מוסקטו.
צעירי היין גם זונחים את התזה שיינות מבעבעים הם רק לאירועים מיוחדים: רבים מהם אמרו שהם פותחים בקבוקי יין מבעסע גם בימים "רגילים" וכמעט כולם (93%) ילוו אוכל ביינות מבעבעים ושמפניה.
הצעירים מערבבים יותר
- בני 25-40 כבר לא מתביישים לערבב יין עם משקאות או טעמים אחרים, ולנסות דברים חדשים:
66% מערבבים יין עם פירות או מיצי פירות
51% מכינים קוקטיילים על יין
48% מכינים קוקטיילים של יין עם סודה או מיקסרים אחרים
46% שותים יין על קרח
27% שותים לעיתים יין ב… קשית
נוחות היא שם המשחק
כאן יש הרבה מהמשותף בין כל שכבות הגיל והאוכלוסיה: נוחות צריכת היין הפכה לענין גדול, ואנחנו רואים כבר יותר ויותר אריזות שונות ומגוונות, ולא רק בקבוקי זכוכית בפקקי שעם. בקבוקי 187 מ"ל הם היום מאוד פופולריים מבחינת נפח בקבוקי זכוכית, ואילו bag in box מתחיל לקבל יותר ויותר שטח מדף – 58% מצרכני היין מודים שהם כבר קנו יין במארז כזה.
התווית חשובה – אבל מה שבפנים חשוב יותר
זה אולי יפתיח חלק מאיתנו, אבל 66% מצרכני היין האמריקאים קונים יין לפי התווית. העניין הוא, שאם רוצים גם קניה חוזרת, תכולת הבקבוק צריכה להיות טובה ואיכותית. באופן בלתי מפתיע, 76% מהצרכנים אמרו שזהו השיקול בקניה חוזרת, ולא מראה התווית. הזנים הפופולריים בארה"ב ממשיכים להיות מרלו וקברנה סוביניון, ואז שרדונה, פינו נואר ופינו גריג'יו, שסוגר את החמישייה הפותחת.
המחקר בוצע על ידי Libran Research & Consulting (www.libranresearch.com) בקרב 1,001 מבוגרים שותי יין ברחבי ארה"ב, ביוני 2014. E&J Gallo נוסדה ב- 1933 בקליפורניה, על ידי האחים גאלו והיא מפעילה כיום תשעה יקבים בקליפורניה ובמדינת וושינגטון ואף נכנסת יותר ויותר לתחום המשקאות המזוקקים.