יקבי כרמל לוקחים את הייבוא של וודקה ניו אמסטרדם, לצד טיטו'ס
זה לא לגמרי מפתיע אולי, אבל 'כרמל' הכריזה לאחרונה על כך שהיא תייבא את וודקה ניו אמסטרדם. היבוא של הוודקה הזו, לצד טיטוס, היה בידיה של "מיקי יינות" של עמית סלובטיק, שאיתה הקימה כרמל את אופרציית המשקאות הכהילים "משקאות הברון"; מהלך שעליו הכריזה ב- 2016.

וודקה טיטוס עברה לשיווקה של כרמל (דרך משקאות הברון) לפני כחצי שנה, ואחר כך עבר לידיה גם זיכיון השיווק בישראל (לא היבוא) של קוניאק דופואי, בשיתוף פעולה עם אינוויקטוס, של אילן חסון.
מאוד יכול להיות שהמהלך הזה של כרמל יעשה ל'ניו אמסטרדם' את אותו דבר שהוא עשה לה בארצות הברית, כלומר לקדם אותה לחמישייה המובילה בוודקה בתוך חמש שנים.
בארה"ב, דיאלוג טוב עם חנויות ויכולת הגעה למאסות רבות של נקודות מכירה הקפיצו את מכירת הוודקה (ששייכת לתאגיד גאלו). ישראל היא אמנם לא ארה"ב, אבל כרמל נמצאת בדיוק בפוזיציה של גאלו, לפחות במותג במחיר בסיס, כמו הניו אמסטרדם. תמחור הוגן (55 ש"ח) לוודקה חדשה (ולא "כזאת שכבר כולם מכירים") ובהחלט טובה הוא דבר שהקהל של ימינו מחפש. בנוסף, בקבוק בעל נראות טובה וקולקציה של קוקטיילים בסיסיים אבל טובים, בני שניים עד שלושה מרכיבים, מבטיחים גם הם הצלחה.
בסך הכול, חייבים להודות, קטגוריית הוודקה נמצאת כבר כמה וכמה שנים בסטגנציה, אם לא בירידה. היחידים שמצליחים לצמוח בקטגוריה הזו הם המשקאות הארטיזנליים לכאורה או אלה שיש סיפור או טוויסט מאחוריהם. נשאר לראות אם כרמל תצליח לעבור את מחסום השנתיים הקרובות ולהתקבע בשוק, או שלא.
וודקה ניו אמסטרדם: טעימה זריזה
היא וודקה נקיה, בעלת מתקתקות דגנים קלה ונגיעה של מרירות בסיומת. היא תתאים במיוחד במשקאות מעורבבים, ופחות neat.