דו"ח הקיימות בכרמי ויקבי ישראל

פקקי יין תמונת אילוסטרציה המרקקה היומית

האם אתם כורמים, ייננים או בעלי יקבים? האם אתם רוצים לשפר את מצב הקיימות בכרמים וביקבים בארץ? קבלו את דו"ח הקיימות של תעשיית היין הישראלית

בשנים האחרונות הולכת ועולה המודעות לאיכות הסביבה ומצב הסביבה, גם בעולם היין.

אפילו הצרכן הישראלי, שברוב המקרים נתפס די אדיש לבעיות אקולוגיות ולהתחממות הגלובלית, מתחיל להראות סימנים של שינוי מחשבתי בנושא; במיוחד הקהל הצעיר יותר, שנכנס כיום למעגל צרכני היין.

"…younger people are drinking less but putting greater thought into the choice of what they are drinking. …we have essentially a generation of people that are more thoughtful about what they're consuming and making educated decisions, then there's an opportunity for brands to speak about what they're doing."  Eight Lands co-founder Alex Christou

חלק מבעיית האדישות הצרכנית נובע מהעדר תקשור של היצרנים עצמם: אי הצבת הנושא בפני הצרכן לא מביאה אותו למודעות, לא מסבירה את החשיבות שלו ולא תורמת בסופו של דבר להעלאת המודעות, באופן כללי. גם יקבים שכן עושים, מדבררים את הדברים בצורה חלקית או מוצנעת והם לא מגיעים בסופו של דבר לידיעת הצרכן. אפשר לקחת כדוגמא מאמר שפירסמתי עוד בשנת 2008 ב- YNET, על אודות שימוש בחומרי הדברה ביין בישראל, שזכה לתהודה, אבל לא נוצל מעולם – לא כמקדם מכירות אפשרי ולא כנקודה למחשבה.

גרוע מכך: יש פעולות שנתפסות רע בעיני הצרכן הישראלי הציניקן; פעולות שנתפסות כאופורטוניסטיות, כגימיקים או "פעולות שיווקיות".

אנחנו – כל העוסקים במלאכה – חייבים להעלות את המודעות לנושא: יום העיון בכנס היין השנתי, שנערך ביוני 2019 באוהלו, שבקצרין, רק הראה עד כמה חמור המצב, ועד כמה חשובה ומתחייבת חשיבה מקורית בנושא ועשייה.

אם עדיין לא קראתם את הכתבה בנושא – זה המקום והזמן: יין בעידן של התחממות גלובלית.